Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Wątek: Jaguar C-X75 (2010)  (Przeczytany 20455 razy)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Jaguar C-X75 (2010)
« dnia: 29.09.2010, 23:22:45 »
Jaguar z okazji 75 urodzin wraca do segmentu supersamochodów - oto koncepcyjny C-X75. Imponująca maszyna... będzie napędzana elektrycznie. Cztery silniki mają produkować po 197 KM każdy i pozwalać rozpędzić się do 100 km/h w 3,4 sekundy. Przekroczenie 300 km/h ma następować już po 15,7 sekundach... 1,2 sekundy wcześniej, niż w Veyronie. Zasięg maszyny ma sięgać aż 900 kilometrów, co ma być osiągane między innymi dzięki dwóm silnikom turbinowym spalającym naturalny gaz, olej napędowym, biopaliwo lub LPG, które służą jako generatory. C-X75 mierzy 4,6 metra długości i waży 1350 kilogramów.





News: Jaguar C-X75 - Teatr przyszłości.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Feanor

  • Wiadomości: 2004
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #1 dnia: 01.10.2010, 00:27:34 »
Jak dla mnie bomba! Wielu psioczy na nowy wizerunek tej marki a tu okazuje się że Jaguar znów mierzy wysoko jak za najlepszych lat. Będę trzymał kciuki za powodzenie tego projektu.

Grand

  • Wiadomości: 612
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #2 dnia: 02.10.2010, 13:13:30 »
O żesz! ::) :o Te turbiny za tylną szybą wyglądają jak prosto ze Star Treka! Ferrari czy Lambo ze swoimi benzyniakami mogą się schować!  :P Będą to w ogóle produkować? Muszą! :D

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #3 dnia: 23.11.2010, 19:52:00 »
C-X75 u Jay'a Leno:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8asTbvGxqxE[/youtube]

VaultBoy

  • Wiadomości: 113
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #4 dnia: 24.11.2010, 13:07:40 »
Taki samochód Leno dali, a on mi mówi o dobrej widoczności do przodu. ;) Ciekawe umiejscowienie klamki drzwi, szczególnie gdyby trzeba było pomóc w skorzystaniu z niej dziewczynie na fotelu pasażera. ;D

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #5 dnia: 10.05.2011, 00:17:28 »
News: Jaguar C-X75 - Skierowany do produkcji.



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Feanor

  • Wiadomości: 2004
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #6 dnia: 13.05.2011, 21:51:57 »
Brawo za decyzję! Tylko szkoda tych turbin. Mam nadzieję że stylistyka nie będzie zbyt zmieniana.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #7 dnia: 08.02.2012, 21:22:35 »
C-X75 z turbinami nie przepadnie! "Auto Express" poiformował dziś, że Tata otworzyła w Coventry centrum turbinowe Bladon Jets Engineering Centre. Placówka zatrudni 15 osób, które będą odpowiedzialne za produkcję mikroturbin o wadze 35 kilogramów i mocy 96 KM każda. Silniki trafią w ograniczonej ilości do seryjnego C-X75 (plus cztery motory elektryczne), który, jak już kilka miesięcy temu poinformował Jaguar, w dużej serii pojawi się z silnikiem spalinowym opracowanym przez Williamsa i dwoma motorami elektrycznymi.

https://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/278272/gaspowered_jaguar_cx75.html

Feanor

  • Wiadomości: 2004
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #8 dnia: 09.02.2012, 00:57:15 »
Niech więc chłopaki się ostro biorą do roboty!

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #9 dnia: 13.03.2012, 19:43:20 »
Jak podaje "Inside Line" prace nad C-X75 we współpracy z Williamsem i Cosworthem idą w najlepsze. Gotowe są już poprawki aerodynamiczne nadwozia i zainstalowano już pierwsze turbiny. Niestety taki wariant ze względu na emisję spalin będzie pradopodobnie przeznaczony tylko na tor. Standardowy C-X75 będzie korzystał z niezwykle zaawansowanych technicznie silników elektrycznych (tylko 15 ruchomych części) i nowoczesnych baterii rodem z Japonii, a zwiększeniem zasięgu zajmie się podwójnie doładowana jednostka benzynowa o 4 cylindrach i pojemności 1,6 litrów, którą Cosworth zbudował na bazie silnika V8 z Formuły 1. Z jednego litra silnik produkuje aż 317 KM.

https://www.insideline.com/jaguar/c-x75-concept/jaguar-c-x75-supercar-races-toward-production.html

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #10 dnia: 25.07.2012, 15:06:50 »
Seryjny C-X75 będzie napędzany 1,6-litrowym silnikiem, który popędzany turbiną i sprężarką będzie rozkręcał się do 10 tysięcy obrotów na minutę i produkował około 500 KM. Motor będzie współpracował z dwoma silnikami elektrycznymi z przodu i z tyłu i pozwalał na przekrokrecznie 325 km/h oraz rozpędzenie się do 100 km/h w niecałe 3 sekundy. W trybie elektrycznym auto będzie mogło pokonać do 60 kilometrów i rozwinąć 60 mph w 6 sekund.





https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/jaguar-c-x75-gets-500bhp-16-turbo
https://www.autocar.co.uk/blogs/new-cars/hear-jaguar-c-x75-hypercar

rafal345

  • Wiadomości: 1570
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #11 dnia: 25.07.2012, 21:22:32 »
Cytuj
1,6-litrowym silnikiem
1,6-litrowym silnikiem
1,6-litrowym silnikiem
1,6-litrowym silnikiem
Rozumiem, że downsizing, supertechnologie i te sprawy, ale 1,6 litra?

Feanor

  • Wiadomości: 2004
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #12 dnia: 26.07.2012, 00:17:22 »
Jak w moim Golfie...

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Jaguar C-X75 anulowany
« Odpowiedź #13 dnia: 11.12.2012, 12:35:53 »
Adrian Hallmark, szef Jaguara, przyznał w rozmowie z "What Car?", że projekt C-X75 został anulowany - sytuacja rynkowa i inne priorytety marki sprawiły, że dla takiego samochodu nie ma po prostu miejsca. W związku z projektem zbudowano pięć prototypów i opatentowano około 100 technologii. Nowe zdobycze mają być wykorzystane w przyszłych modelach koncernu, a dwa z pięciu prototypów mogą być sprzedane kolekcjonerom. Pozostałe posłużą jako modele wystawowe i muły testowe.

https://www.whatcar.com/car-news/jaguar-c-x75-supercar-canned/264786

News: Jaguar C-X75 - Zmiana zdania.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :(

rafal345

  • Wiadomości: 1570
Jaguar C-X75 (2010)
« Odpowiedź #14 dnia: 11.12.2012, 16:18:05 »
No właśnie, lepiej niech zabiorą się za niebieskie limuzyny z nadmuchanymi zderzakami i spojlerami!
Po co im konkurent dla P1, 918 albo Enzo.