Audi R18 TDI (2011)

Zaczęty przez Ecnelis, 09.12.2010, 01:44:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Serwis Michelina, LeMansLive.com podaje, iż zupełnie nowe R18 zobaczymy już jutro podczas parady na ulicach Clermont-Ferrand. O modelu póki co nie wiadomo właściwie nic, poza tym, iż będzie miał zamknięte nadwozie. Nieoficjalnie mówi się o podwójnie doładowanym V6 TDI oraz systemie KERS. A póki co jedynie wizja jak R18 mogłoby wyglądać:

[zdjęcia off-line]

Ecnelis

#1
Audi R18 oficjalnie oficjalne:

[zdjęcia off-line]

Model napędzany jest podwójnie doładowanym, 3,7-litrowym V6 TDI połączonym z nową skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Debiut podczas 6-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps 8 maja.

News: Audi R18 - Świetlana przyszłość.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Feanor

#2
Ogromna zmiana w porównaniu do tego do czego jestem przyzwyczajony - odkrytego Audi. Ciekawe jak będzie się prezentował w barwach wyścigowych, a co najważniejsze jak będzie sobie radził na torze.

krzywy1987

#3
a jak moc? moment? jest kers? kiedy francuzi pokażą konkurencje? wiecie coś panowie?

Ecnelis

#4
Na razie nie ma szczegółowych danych technicznych, bo model ma jeszcze parę miesięcy na rozwój. Moc po zmianach w regulaminie miałaby spaść z tegorocznych 600 KM do okolic 550 KM, ale to tylko domysły...

krzywy1987

#5
 ponad 500 km z v6 tdi to okazały wynik..

Olgierd

#6
Cytat: krzywy1987 w 11.12.2010, 12:37:03
ponad 500 km z v6 tdi to okazały wynik..

Ponad 500 KM będzie na kołach jeśli przyjąć, że sprawność układu napędowego wyniesie około 94%.
Nie wiem czy zauważyliście, ale R18 ma z przodu zamontowane tylne koła, wzorem Acury. To niezły bajer. Minus jest taki, że są większe siły do pokonania przy skręcaniu. A plusy takie, że opony dłużej się zużywają i można zwiększyć docisk na przedniej osi. Docisk na spory wpływ na zużycie opon, ale skoro są teraz grubsze, to można zwiększyć go. Na zdjęciach z hamownii widać, że R18 (w jakiejś konfiguracji, ale raczej nie na Le Mans) ma spory współczynnik oporu powietrza Cx=0,84.

Ecnelis

#7
Nieco więcej na temat tego, co można wyczytać z ekranów komputerów można też zobaczyć na Mulsanne's Corner:

https://www.mulsannescorner.com/newsnov10.html

Olgierd

#8
Tak, tylko jak autor pisze, to pewnie podpucha, bo zespół wyścigowy nie pozwoliłby sobie na wypływ tak istotnych danych.

Driv3R

#9
Ryje czachę po całości. :D Przez te diodowe światła i zamkniętą kabinę wygląda jak jakiś obcy. Brakuje jeszcze tylko barw wojennych - znowu będzie na srebrno i czerwono?

Olgierd

#10
Wygląda bardziej diabolicznie niż swego czasu Toyota TS 020 :P Jak dla mnie barwy mogą zostać, ale wolałbym układ kolorów jak w R10 i R8. Rozkład farb w R15 nie przypadł mi do gustu.

jabok

#11
Nigdy nie bylem fanem Audii i tego tez nie jestem no ale coz trzeba Niemca oddac co ich buduja fenomenalne bolidy.....chociaz i  tak zycze im przegranej ;-)

Ecnelis

#12
R18 z dziewięcioma kierowcami, którzy poprowadzą je na Sebring, w Spa i Le Mans oraz serii ILMC oraz migawki z pierwszych testów na Sebring:

[zdjęcia off-line]

Ecnelis

#13
R18 nie wystartowało jeszcze w żadnym wyścigu, a jego program rozwojowy doprowadził już do powstania "Evolution 2". Pojazd, który udoskonalano w tunelu aerodynamicznym i po uwagach kierowców (przede wszystkim aerodynamika i chłodzenie) przejechał w minionym tygodniu pierwsze kilometry na Florydzie po 12-godzinnym wyścigu Sebring (podwozie 101 i 102). Od poniedziałku w Ingolstadt rozpocznie się proces rozkładu aut na czynniki pierwsze i analizy tego, co pozostawiły na nich tysiące testowych kilometrów.

[zdjęcia off-line]

Ecnelis

#14
Reprezentacja na Le Mans w służbowym odzieniu:

[zdjęcia off-line]

Tom Kristensen wykręcił na dzisiejszych treningach na La Sarthe najlepszy czas dnia: 3 minuty i 27,687 sekund. Na la Sarthe z weekednowych testów:

[zdjęcia off-line]