Bugatti EB 110 (1991)

Zaczęty przez Ecnelis, 28.09.2007, 18:12:11

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Oto miejsce na dyskusję o autach... Bugatti EB 110 GT oraz Bugatti EB 110 SS. :D





Temat został stworzony automatycznie wraz z dodaniem opisu, zdjęć i danych technicznych tego auta do naszej bazy (link powyżej).

Zapraszam do dyskusji - dzielenia się wrażeniami na temat auta, materiałami oraz ewentualnymi nowymi informacjami. :)

Ecnelis

#1
W ostatnich dniach podczas Bavaria Moscow City Racing na Kremlu dotkliwie rozbito jeden z nielicznych egzemplarzy EB 110 SS:

https://www.youtube.com/watch?v=kHX6iJaLimY

Ecnelis

#2
Bugatti EB110 SS vs Bugatti Veyron w magazynie "AutoCar":

https://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/246497/

TomWin

#3
EB110 SS jedo z najlepszych superaut. nawet teraz moge sie założyc ze bez problemow poradzi sobie z Enzo czy Murcielago LP670-SV.

tak sie zastanawiałem bo zawsze myślałem że EB110 GT i EB110 SS mają stały napęd na cztery koła. a tu przeczytałem, że:
"Miejsce ciężkiego, stałego napędu na cztery koła zajął napęd tylko na tylną oś. Dzięki temu masa samochodu spadła aż o 200 kilogramów. Jednocześnie podniesiono moc silnika do 612 koni mechanicznych."

Dziwne, wiele stron podaje według mnie błędną informacje, bo w czasie kiedy EB110 SS było nowe dziennikarze testujący ten samochód pisali o napędzie na cztery koła.

znalazłem dane techniczne EB110 SS
https://yo.spc.free.fr/Bugatti%20register/EB110_GT/SS_spec.jpg

na https://yo.spc.free.fr/EB110_Registry.htm

mam pytanie czy tylny spoiler z carbonu byl opcjonalny?

Olgierd

#4
Z tego co mi wiadomo, wszystkie wersje miały napęd na obie osie. Co do spojlera, to w Super Sport/Sport Stradale był obowiązkowy.

TomWin

#5
Tak wiem że spoiler był na stałe, ale widziałem pare fotek EB110 SS ze spoilerem z carbonu, bo normalnie to chyba byl w kolorze nadwozia.


Olgierd

#6
On na pewno był zrobiony z kompozytu węglowego i pewnie parę osób sobie zażyczyło, żeby nie był lakierowany. Jest też możliwość, że widziałeś Dauera EB 110 SS, a w nich pewnie częściej są nielakierowane te spojlery, bo i w latach produkcji Dauerów moda inna była ;)

Ecnelis

#7
Rzeczywiście wkradł nam się "mały" błąd - dziękuję za czujność, wkrótce poprawimy.

Ecnelis

#8
EB 110 SS należący kiedyś do Schumachera szuka nowego właściciela. Egzemplarz ten to jedyny EB 110 SS z luksusowym wnętrzem z EB 110 GT:

https://www.jameslist.com/advert/119892/for-sale-bugatti-eb-110

Na liczniku 4627 km, cena 600k euro = 2,5 mln PLN.

Ecnelis

#9
EB 110 SS kontra Veyron - starcie II, tym razem "Motor Trend"

https://www.motortrend.com/news/2010-bugatti-veyron-1992-bugatti-eb-110-ss-comparison/

Ecnelis

#10
EB 110 GT na sprzedaż w kalifornijskim Canepa Design, na liczniku zaledwie 1511 kilometrów:

https://www.canepacollection.com/detail-1995-bugatti-eb_110-gt-used-5095926.html

Ecnelis

#11
W maju w Monako pod młotek trafi jeden z egzemplarzy EB110 GT. Maszyna na podwoziu 39052 w kwietniu ubiegłego roku kosztem prawie 16 tysięcy euro przeszła prace serwisowe w B. Engineering i przejechała od nowości tylko 16250 kilometrów. Szacowana cena: 220-260 tysięcy euro.

[zdjęcia off-line]

I druga sztuka: podwozie 39012, przejechane tylko 830 kilometrów, szacowane 200-240 tysięcy euro.

[zdjęcia off-line]

Ecnelis

#12
A tak obecnie wygląda fabryka, w której budowano EB110:

https://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=2&fID=0&tID=189634

Grand

#13
Aż żal oglądać jak to wszystko wieje pustkami. Co to za niebieskie linie z nazwami modeli? Jakiegoś rodzaju linie montażowe? EB112 był przygotowywany do produkcji?

Ecnelis