Porsche 959 (1986)

Zaczęty przez Ecnelis, 01.11.2007, 19:46:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Oto miejsce na dyskusję o aucie... Porsche 959. :D



Temat został stworzony automatycznie wraz z dodaniem opisu, zdjęć i danych technicznych tego auta do naszej bazy (link powyżej).

Zapraszam do dyskusji - dzielenia się wrażeniami na temat auta, materiałami oraz ewentualnymi nowymi informacjami. :)

Ecnelis


Ecnelis

#2

Przed produkcją 959 zbudowano aż 29 prototypów na zmodyfikowanych podwoziach 930 Turbo, z których większość później zniszczono. Do dziś przetrwały tylko cztery, dwa statyczne na pokaz i dwa w pełni sprawne. Jeden z tych ostatnich trafi za kilka dni na autkcję Barrett-Jacksona w Scottsdale.





https://www.barrett-jackson.com/application/onlinesubmission/lotdetails.aspx?ln=5011&aid=466

Ecnelis

#3
News okołotematyczny: Muzeum Porsche - 60 lat super samochodów.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#4
W marcu pod młotek poprzez RM Auctions trafi jeden z zachowanych, przedprodukcyjnych prototypów 959, których Porsche naprodukowało 21 sztuk. Wartość auta szacuje się na 575-725 tysięcy euro.





https://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1065070

But wait, there's more! W maju RM Auctions wystawi na sprzedaż kolejny prototyp 959!





https://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1065444

I na tym nie koniec! W marcu na aukcję Gooding & Company trafi kolejne 959 Sport. Wartość 515-konnego auta, które przejechało tylko 9,6 tysięcy kilometrów szacuje się na 0,9-1,2 miliona dolarów.





https://www.goodingco.com/vehicle/1988-porsche-959-sport/

Ecnelis

#5
Już za miesiąc na licytacjach Gooding & Company w Pebble Beach pojawi się 959 w specyfikacji Komfort na podwoziu 0072. Wartość auta ocenia ocenia się dziś na 0,9-1,1 miliona dolarów.

https://www.goodingco.com/vehicle/1988-porsche-959-komfort/


rafal345

#6
Nigdy nie słyszałem o tej wersji, o co chodzi (dobra, domyślam się że ma lepiej wyposażone wnętrze)?

Ecnelis

#7
Cytując akapit z prezentacji Porsche 959 S:

CytatCoupe mieszczące cztery osoby w układzie 2+2 oferowano w dwóch wersjach wyposażenia: "Comfort" oraz "Sport". W tej drugiej mieliśmy do dyspozycji między innymi odbijające ciepło szyby, odtwarzacz stereo, wspomaganie kierownicy i elektrycznie regulowaną wysokość foteli. Wersja komfortowa dodawała między innymi elektrycznie regulowane lusterka i szyby, automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, elektryczną regulację foteli we wszystkich kierunkach i centralny zamek. Tylko w wersji "Comfort" dostępna była regulacja zawieszenia. Decydując się na wariant "Sport" otrzymywaliśmy samochód ważący tylko 1350 kilogramów, czyli aż 100 kilogramów mniej, niż "Comfort". Do wyrzeczeń była skłonna tylko garstka klientów: 959 Sport zamówiło zaledwie sześć osób.



Ecnelis

#10
Tajemnicza historia prawpodobnie sześciu sztuk 959, które powstały w 1992 roku, cztery lata po zakończeniu produkcji i nie tylko:

https://www.roadandtrack.com/car-culture/features/a29322/the-untold-story-of-the-porsche-959/

Ecnelis

#11
Za miesiąc na aukcji w Paryżu wyląduje 959 S na podwoziu 011. Szacowana wartość: nawet 2 miliony euro, prawie 9 milionów złotych.

https://www.rmsothebys.com/pa17/paris/lots/1988-porsche-959-sport/1701774





Ecnelis