Audi R18 E-Tron Quattro (2012)

Zaczęty przez Ecnelis, 19.12.2011, 23:59:07

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

News: Audi R18H - Sezon na poprawki.



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Olgierd

#1
Już pewnym jest, że Audi skorzysta z KERS-u Flybrid, czyli opartego na kole zamachowym. R18H przejechało też już 24-godzinny symulowany wyścig na Paul Ricard. Podobno bez żadnych problemów. R18H ma mieć też poprawki w aerodynamice opracowane z pomocą fachowców z Formuły 1. Ciekawe tylko czy da radę hybrydowemu Peugeotowi, bo jak wiadomo Francuzi maja wóz z mocniejszym silnikiem?

porhe

#2
Jeśli system jest  oparty na kole zamachowym to taki system daje więcej możliwości w rozmieszczeniu/ulokowaniu go w bolidzie, ze względem na nieduże rozmiary, ale z drugiej strony nie można go formować w dowolny kształt jak jest to np. z akumulatorami(przynajmniej ja sobie tak to wyobrażam na tą chwilę).  Ciekawe jak będzie wyglądało samo użycie systemów w wyścigu, czy będzie możliwość użycia np. zmagazynowanej energii w dowolnym odcinku tory? czy też będzie to wyznaczone, co do miejsca i nie będzie się ograniczało do długości trwania, a zależało od możliwości technologicznych?

Olgierd

#3
Prawdopodobnie będzie można używać jak się chce, ale powyżej 120 km/h.

Ecnelis

#4
Audi oficjalnie poinformowało, iż w tym roku pojawi się w Le Mans aż z czterema samochodami klasy LMP1, z których dwa będą hybrydami. Dwa samochody w barwach Audi Sport Team Joest wystąpią również w serii FIA World Endurance Championship (większa ilość ma pojawić się na Sebring i Spa). Hybrydy otrzymają w Le Mans numery startowe 1 i 2, modele wysokoprężne 3 i 4. Hybryda zostanie pokazana pod koniec lutego i zadebiutuje 5 maja podczas 6-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps (w marcu na Sebring pojawią się R18 TDI).

Feanor

#5
Audi widzę trochę zmienia taktykę - u nich też nowinki.

Ecnelis

#6
Hybrydowe R18 E-Tron Quattro na 24-godzinny wyścig Le Mans oficjalnie oficjalne. Maszynę napędza 510-konne V6 TDI na tylnej osi oraz układ odzyskiwania energii kinetycznej z kołem zamachowym na przedniej osi, który wykorzystywany jest przy przyspieszaniu powyżej 120 km/h. Debiut piątego maja podczas 6-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps, w Le Mans pojawią się dwie sztuki.




Ecnelis

#7
News: Audi R18 E-Tron Quattro - Prosto na przód.



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Olgierd

#8
Jeśli mogę się do czegoś przyczepić, to "e-tron quattro" i "ultra" Audi w tych dwóch modelach napisało małą literą. Nie wiem czemu, ale tak zrobili ;)

Ecnelis

#9
Wiemy, ale jak to wygląda? ;) Dziwna praktyka. Oddajemy maszynom i ich konstruktorom honory i piszemy z dużej. ;D

Olgierd

#10
No, rzeczywiście wygląda marnie - tak samo jak nazwa nowego Ferrari ;)

rafal345

#11
ładniej to wygląda małymi literami :)
ale widać że teraz wszędzie będą te e-trony wciskać

VaultBoy

#12
Audi R18 e-tron quattro launch trailer

https://www.youtube.com/watch?v=WPnJyyIWzKk

Migawki z dawnych rajdów z tłumami wzdłuż trasy przerażają i zachwycają jednocześnie.

Ecnelis

#13
Już w następny weekend na Spa-Francorchamps podczas drugiej, 6-godzinnej eliminacji FIA World Endurance Championship zadebiutują najnowsze R18. Na starcie staną aż cztery fabryczne Audi, co ostatnio zdarzyło się w 1999 roku w Le Mans (R8R i R8C): po dwie w specyfikacji "ultra" i "e-tron quattro". Za kierownicą zasiądzie między innymi Marc Gene, który wcześniej jeździł Peugeotami. W roli faworytów Dindo Capello/Tom Kristensen/Allan McNish w R18 e-tron quattro.


Ecnelis

#14
Na Spa 6 Hours bez niespodzianek: cztery R18 obstawiły cztery pierwsze pozycje startowe, a najlepszy czas w klasyfikacjach wykręcił Alan McNish w wersji hybrydowej.