SCG 003S (2017)

Zaczęty przez Ecnelis, 17.03.2013, 22:43:53

Poprzedni wątek - Następny wątek

rafal345

#16
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/vg3stxy1j19qvvd9iymd.jpg

Nie wrzucamy na forum poprzez znacznik IMG tak dużych zdjęć - Administracja

Po trochę dłuższym przyglądaniu się, mam dziwne skojarzenia:
https://img2.netcarshow.com/Ferrari-Enzo_2002_800x600_wallpaper_06.jpg

Tak dużych zdjęć również nie wrzucamy poprzez znacznik IMG - Administracja

Cytat: Jim GlickenhausThe Le Mans rules have changed and no small manufactures will be allowed in 2016. We have spoken to the ACO and there is a solution which we're exploring. If we are able to sell more customer cars, which looks as if we very well may be able to, we will continue racing around the World with SCG 003c and begin development of our 2016 Le Mans car which will be an evo of 003 and enter LMP1. True.
Świat potrzebuje więcej takich ludzi :o

https://www.youtube.com/watch?v=5_3jGDA4Yqc

Wieczorem wrzucę wszystkie zdjęcia z fejsa SCG.

AutoGEN

#17
News: SCG 003 - Wstrząsy wstępne.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

rafal345

#18
Kurczę, szybki jesteś, ja pewnie w weekend bym coś skrobnął ;D
ogólnie spoko, ale brakuje słowa-klucz, które dzisiaj Glickenhaus mocno na Jalopniku podkreślał: LMP1 ;p

Ecnelis

#19
Gdzie dokładnie Glickenhaus pisze o planach LMP1? Na Jalopniku mimo chęci nie znalazłem fragmentu, który zacytowałeś, a wspominka o LMP1 musiała wywołać żywą dyskusję...

Feanor

#20
To mi na LMP1 raczej nie wygląda...


Ecnelis

#22
Dzięki za linki. Dopiero teraz widzę wzmiankę o LMP1 na lepszym łączu, a nie GPRS/EDGE... :) News zaktualizowany.

A dla przypomnienia szkice poprzedniego projektu LMP1, który nie doszedł do skutku:



Feanor

#24
To raczej nie podchodzi pod żadną z obecnych klas, prędzej pod dawne GT1.

Ecnelis

#25
Jak było już kilka razy pisane: samochód budowany jest z poszanowaniem reguł obowiązujących w grupie GT3... z wyjątkiem liczby wyprodukowanych egzemplarzy.



https://www.youtube.com/watch?v=w6fdQMgeQqM

rafal345

#26
Ten zapis o tysiącu egzemplarzy jest kompletnie idiotyczny, powinni jak najszybciej go znieść.
A i dopiero zauważyłem, że te paski ledów to chyba wcale nie będą ostatecznymi światłami ;d

Charlie

#27
Projekt śledzę od początku i trzymam mocno kciuki aby nie tylko się powiódł, ale dał do myślenia innym firmom. Doskonale pokazuje to obrazek, który wrzucili na FB: facebook. :D

Cytat: Feanor w 20.12.2014, 19:17:00
To raczej nie podchodzi pod żadną z obecnych klas, prędzej pod dawne GT1.

"LMP look for GT" ;) i jak wcześniej napisano - opierają się o wytyczne GT3.

Cytat: rafal345 w 21.12.2014, 00:17:09
Ten zapis o tysiącu egzemplarzy jest kompletnie idiotyczny, powinni jak najszybciej go znieść.

Dlaczego? Taka liczba gwarantuje, że byle kto się nie dostanie i będzie utrzymany odpowiedni poziom, a FIA czy ACO dodatkowo same ustalają listę dopuszczonych samochodów. Wyobrażasz sobie co by się działo gdyby takiego limitu nie było, kto by nad tym zapanował?

rafal345

#28
Wtedy działałoby prawo dżungli, słabe zespoły i samochody no-name odpadałyby po sezonie albo dwóch, tak jak w F1. Jednocześnie otworzyliby drogę dla perełek właśnie takich jak 003. Być może Glickenhausowi nie udałoby się przebić, a nawet przetrwać w Blancpain czy Le Mans. I tak się tego nie dowiemy.

Obecnie nie ma takiej sytuacji, że za dwadzieścia czy pięćdziesiąt lat na aukcjach pojawią się rzadkie czy mało znane samochody wyścigowe. Z jednej strony odpowiedzialny jest za to postęp technologiczny, za którym nadążają niemal wyłącznie największe koncerny. Z drugiej bezsensowne regulaminy.

Charlie

#29
Właśnie o tym pisałem - otwarcie drzwi tylko dla tych, który już coś sobą reprezentują. Prawo dżungli to może sobie działać, ale nie na tym poziomie. Jak wielką klapą mogą być owe zespoły no-name widać doskonale właśnie po Formule 1, gdzie aż przykro patrzeć. F1 nic na tym nie zyskała, a wręcz przeciwnie, zwłaszcza w tym roku po bankructwach Caterhama i Marusii. Dla początkujących no-name jest takie LMP3 albo niższe GT i wspinaczka krok po kroku.

A jakie to rzadkie czy mało znane samochody wyścigowe pojawiają się dzisiaj na aukcjach? Może wydają się one takie z perspektywy X lat, które minęły, ale za młodości na pewno było im do takich daleko (rzadkie są w sumie z definicji). A jak na przykład będzie wyglądał za 20 lat na aukcji taki Rebellion R-One, Aston-Lola, prototypy Pescarolo albo Oreca? Nawet Peugeot 908 to już egzotyka.

Projekt Glickenhausa w tym względzie to w sumie odosobniony przypadek. Zastanawia mnie dlaczego budują go według zasad GT3 skoro w tej grupie nie będą mogli w ogóle wystartować, a nie biorą się od razu za zapowiadane LMP1. Tym bardziej zastanawiające jest to gdy mówią o mocy nawet 1000 KM. To rewir LMP1, daleko od jakiegokolwiek GT.