Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Wątek: Dauer 962 Le Mans (1993)  (Przeczytany 4797 razy)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20871
Dauer 962 Le Mans (1993)
« dnia: 01.03.2008, 22:50:23 »
Oto miejsce na dyskusję o aucie... Dauer 962 Le Mans. :D



Temat został stworzony automatycznie wraz z dodaniem opisu, zdjęć i danych technicznych tego auta do naszej bazy (link powyżej).

Zapraszam do dyskusji - dzielenia się wrażeniami na temat auta, materiałami oraz ewentualnymi nowymi informacjami. :)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20871
Dauer 962 Le Mans (1993)
« Odpowiedź #1 dnia: 01.11.2009, 10:08:22 »
A tu ciekawostka: Freisinger Motorsport oferuje za 119 tysięcy euro (w tym 19% VAT) kompletne podwozie auta wraz z zawieszeniem, pedałami, układem kierowniczym i panelami nadwozia.



https://www.freisinger-motorsport.de/porsche/uk/Porsche_Cars_for_sale/116.html

porhe

  • Wiadomości: 65
Dauer 962 Le Mans (1993)
« Odpowiedź #2 dnia: 31.12.2009, 12:56:26 »
Mam pytanie dotyczące Dauer 962 ponieważ w artykule jest napisane cytuje"Niestety, w przeciwieństwie do McLarena F1, prób mających potwierdzić suche dane nie przeprowadzano. Trzeba było na nie czekać aż do 2002 roku, gdy firma przemianowana z Dauer Racing na Dauer Sportwagen wznowiła produkcję. Supercoupe na volkswagenowskim, asfaltowym poligonie Ehra-Lessien rozpędziło się wówczas do imponujących 404,6 km/h!". A w innym artykule jest napisane że cytuje"Niestety w swoim czasie nie został oficjalnie najszybszym, seryjnym samochodem świata, ponieważ prędkości tej nie osiągnięto na Nardo honorowanym przez FIA". Czyli chodzi że prób nigdy nie podjęto, czy też podjęto, ale nie osiągnięto założonej prędkości.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20871
Dauer 962 Le Mans (1993)
« Odpowiedź #3 dnia: 31.12.2009, 13:53:30 »
O próbach pobicia rekordu prędkości na Nardo czy gdziekolwiek indziej poza torem VW, nic mi nie wiadomo (próba miała być podjęta w 1998 i możliwe, że mamy tu mały błąd - ta rzekomo z 2002 jest chyba tą z 1998), a wyniki XJ220, F1 czy CCR były ustanawiane właśnie na Nardo, stąd traktowanie go w tekście jako punktu odniesienia (dzisiaj jest nieco inaczej, Veyron był na Nardo, ale SSC Ultimate Aero ustanowiło rekord na trasie w USA). W grę wchodzi też kwestia homologacji pojazdu na zwykłe drogi - Dauer 962 LM był chyba wówczas dopuszczony tylko w Niemczech, a nie całej Europie...