Ferrari 150 LM (2014)

Zaczęty przez Ecnelis, 03.01.2014, 19:38:54

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Ferrari nadal milczy, poza chęcią "poważnego zastanowienia się", ale plotki o powrocie marki do wyścigów długodystansowych tylko się nasilają. Ostatnie, nieoficjalne doniesienia mówią nie tylko o testowym LaFerrari z tegorocznym silnikiem Formuły 1, ale także LaFerrari z doładowanym V8 i układem hybrydowym. Atmosferę podsycają spythoty i filmy z testów kolejnych prototypów.



https://autosprint.corrieredellosport.it/2014/01/02/foto-esclusive-il-prototipo-con-cui-ferrari-studia-le-mans/

AutoGEN

#1
Dla przypomnienia poprzednie doniesienia:

Cytat: Ecnelis w 31.07.2013, 14:49:47
Niemiecki magazyn "Sport Auto" podaje, że Ferrari zastanawia się bardzo poważnie nad powrotem do 24-godzinnego wyścigu Le Mans i mistrzostw prototypów. Decyzja ma być podjęta jeszcze w tym roku, a zupełnie nowa maszyna klasy LMP1 miałaby wystartować najwcześniej w sezonie 2015. Ferrari ostatni raz pojawiło się w Le Mans z prototypem w pierwszej połowie lat siedemdziesiątych (nie licząc 333 SP w latach dziewięćdziesiątych, które wystawiał prywatny zespół). Dziś maszyny włoskiej marki startują tylko w klasach GT. - sportauto.de

Cytat: Ecnelis w 29.11.2013, 10:19:37
Kilka lat temu Ferrari testowało na pokładzie Enzo silnik bolidu 248 z Formuły 1. Teraz historia się powtarza: Ferrari testuje w LaFerrari nowe, 1,6-litrowe V6 turbo, które wejdzie do Formuły 1 w przyszłym roku.

https://www.youtube.com/watch?v=od3H6Jxisfk

Cytat: Ecnelis w 16.12.2013, 01:08:51
Ferrari wróci w końcu do wyścigowych prototypów i powalczy o kolejną wygraną w Le Mans? Montezemolo w świątecznym przemówieniu zadeklarował, że po sukcesach 458 GTE widziałby markę w wyższej kategorii, nad czym trzeba się poważnie zastanowić.

https://formula1.ferrari.com/news/ferrari-family-christmas

Montezemolo: We have won with the 458 GTE, but I also quite like the idea of racing at Le Mans in the highest category: who knows, maybe one day we can return and win, say thanks and come home. Maybe we should give it some serious consideration...

rafal345

#2
A to nie jest muł dla silnika F1 w końcu?

Ecnelis

#3
W końcu to jest tak, że nikt już nie wie co to jest. :D A wygląda to dość poważnie, zwłaszcza, że z Enzo, w którym też testowali silnik F1 aż tak daleko nie poszli:



Włoskie "Autosprint" twierdzi, że ostatnie zdjęcia mogą przedstawiać hybrydowe LaFerrari z silnikiem V8, przygotowywane na wyścigi długodystansowe w Europie lub USA (na klasę GT takie LaFerrari to stanowczo "za dużo", a na LMP1 to "za mało").

Olgierd

#4
Jeśli to jest muł wozu kategorii LMP1, to co najwyżej silnika, bo na pewno nie całości. Auto nie spełnia podstawowych wymagań regulaminu LMP1 dotyczących aerodynamiki. Wiele osób teraz sika po nogach, że Ferrari wraca do Le Mans, a to jest mało prawdopodobne. Ferrari jest za małą firmą, żeby w obecnej sytuacji ścigać się w F1 i WEC. Zresztą Włosi muszą najpierw zadbać o jakiś sukces w Formule 1, bo od ładnych paru lat nic nie wygrali. Potem mogą myśleć o Le Mans.

Charlie

#5
Z prototypami LMP1 ten samochód nie ma raczej nic wspólnego. Chyba, że tak, jak pisze Olgierd, chodzi o sam silnik. Obstawiam raczej na dalsze testy silnika Formuły 1, a nowa aerodynamika ma po prostu zapewnić warunki jak najbardziej zbliżone do bolidów F1. A może korzystając z okazji testują od razu części do kolejnego XX?

Dziwnie wyglądają proporcje całego samochodu. Przód jest wcześniej ścięty, a między kabiną i tylną osią jest znacznie więcej miejsca, co wskazywałoby na wydłużony rozstaw osi. V6 powinno zajmować chyba mniej miejsca, niż seryjne V12? Widać też naklejkę "Hight Voltage", więc to zapewne nadal hybryda.

Powrót Ferrari do Le Mans byłby nie lada sensacją. Ostatnie Ferrari wygrało w Le Mans w 1965 roku, a ostatnio z samochodów tego typu udało im się 333 SP... 20 lat temu (świetne MC12 pomijam, bo jakby nie patrzeć to GT1, a GT1, do którego LaFerrari by pasowało, dzisiaj nie ma). W takiej sytuacji i biorąc pod uwagę kondycję marki w Formule 1, stawanie do walki z Audi, Porsche i Toyotą w Le Mans byłoby bardzo trudne. Ale oczywiście - chciałoby się!

Na koniec ciekawostka. W roku 2015 będą duże cięcia budżetów zespołów Formuły 1. Di Montezemolo wolałby wtedy oddelegować pracowników do projektu LMP1 zamiast ich zwalniać: https://www.autosport.com/news/report.php/id/111925

Ecnelis

#6
Na pętlę Fiorano wróciło zamaskowane FXX K Evo. Teorie spiskowe: to muł testowy przyszłego LMP.

https://www.youtube.com/watch?v=Te09gHHswHY

AutoGEN

#7
Ferrari świętuje 50-lecie działalności toru Fiorano i stawia w swoim muzeum prototyp 150 LM. To samochód bazujący na LaFerrari, za pomocą którego testowano nowe sposoby montażu poszczególnym elementów, nowe komponenty i pomysły aerodynamiczne.


rafal345

#8
Dziwne, że jakiś pragmatyczny menedżer w Ferrari jeszcze nie wpadł, żeby odciągnąć Centro Stile od pracy na tydzień, wrzucić jakieś fajne nadwozie i sprzedać za 7-10 milionów wzorem Pagani ;D