Renault EOLAB (2014)

Zaczęty przez Ecnelis, 16.09.2014, 18:19:13

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Na wystawie w Paryżu zobaczymy 1-litrowe Renault EOLAB. Prawie każdy element składowy auta został poddany kuracjom odchudzającym, sprowadzającym się przede wszystkim do zastosowania nowych tworzyw sztucznych, stopów aluminium, magnezu i stali VVHEL (Very Very High Elastic Limit). Efekt: masa własna 955 kilogramów. Koncept napędzany jest 3-cylindrowym, 1-litrowym silnikiem spalinowym o mocy 75 KM i momencie 95 Nm, połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM i momencie 200 Nm. Auto dysponuje litowo-jonowymi bateriami o pojemności 6,7 kWh, które pozwalają na przejechanie w trybie elektrycznym do 60 km z prędkością do 120 km/h. Inne wynalazki: bezsprzęgłowa, bezstopniowa skrzynia biegów, elementy karoserii aktywne aerodynamicznie, opony Michelin o niskich oporach toczenia, lekki układ hamulcowy Continental i nowy Human Machine Interface. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC: 1 litr na 100 kilometrów przy 22 gramach dwutlenku węgla na kilometr. Zastosowane tu rozwiązania i materiały mają pojawić się w niedalekiej przyszłości w seryjnych samochodach marki.












Feanor

#1
Renault widzę, że ma konkretną wizję swej przyszłości.

rafal345

#2
A ja jestem ciekaw drogi hamowania i bezpieczeństwa takiego pojazdu, z wąskimi oponkami i lekkim układem hamulcowym.