Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Wątek: 24h Le Mans  (Przeczytany 91825 razy)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20559
24 Heures du Mans 2010
« Odpowiedź #15 dnia: 11.06.2010, 01:34:54 »
W oficjalnym komunikacie Audi podaje, że drużyny nie pędziły na złamanie karku, ale skupiały się na dostrojeniu samochodów i zminimalizowaniu zużycia paliwa.

Miejsca na starcie:

1 Lamy/Bourdais/Pagenaud (Peugeot) 3m 19.711s
2 Gené/Wurz/Davidson (Peugeot) 3m 20.317s
3 Montagny/Sarrazin/Minassian (Peugeot) 3m 20.325s
4 Panis/Lapierre/Duval (Peugeot) 3m 21.192s
5 Bernhard/Dumas/Rockenfeller (Audi R15 TDI) 3m 21.981s
6 Capello/Kristensen/McNish (Audi R15 TDI) 3m 22.176s
7 Fässler/Lotterer/Treluyer (Audi R15 TDI) 3m 23.605s
8 Fernandez/Mücke/Primat (Lola-Aston Martin) 3m 26.680s
9 Barazi/Hancock/Turner (Lola-Aston Martin) 3m 26.747s
10 Ayari/Andre/Meyrick (ORECA-Aim) 3m 29.506s
...
12 Bouchut/Tucker/Rodrigues (Audi R10 TDI) 3m 30.907s
13 Albers/Bakkerud/Jarvis (Audi R10 TDI) 3m 31.661s

Wyścig rozpocznie się już w sobotę o godzinie 15. Przed startem na torze zobaczymy paradę aut z alternatywnymi źródłami napędzania pod tytułem "Le Mans vers le futur", wśród których pojawi się Audi E-Tron. Występ ten będzie zwiastował zmiany regulaminu na przyszły rok, które dopuszczą do startu auta z silnikiem elektrycznym na przedniej osi.

Małą niespodziankę przygotował również organizator, Automobile Club de l'Ouest. Do okrążenia formującego kierowcy wystartują... pieszo. Będą mieli do przebycia całą szerokość toru, po którego drugiej stronie będą czekały ich samochody. Taki właśnie start wyścigu (bez okrążenia formującego, tylko od razu w pełny bieg) kultywowano w Le Mans do 1969 roku włącznie.

cj_robert

  • Wiadomości: 196
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #16 dnia: 11.06.2010, 15:56:41 »
hmm, co to znaczy że kierowcy przebiegną całą szerokość toru? Skąd wystartują do aut?

Olgierd

  • Wiadomości: 169
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #17 dnia: 11.06.2010, 20:04:24 »
Wystartują na prostej start/meta prawdopodobnie spod głównej trybuny. Samochody będą stały po przeciwnej stronie, a więc przy ścianie oddzielającej boksy od toru. A potem będą pewnie już w czasie jazdy po torze ustawiać się w szyku w odpowiedniej kolejności.

Piękny komunikat Audi - najprawdopodobniej Peugeoty są sporo szybsze i znowu Niemcy kombinują z paliwem. Niby dlaczego przez ostatnie lata Audi pędziło na złamanie karku i zajmowało pierwsze miejsca na starcie, a teraz nagle skupili się na czynniku ekonomicznym? (mogę się mylić oczywiście) Bo są wolniejsi i tylko mniejsza liczba zjazdów do boksu i przygody Peugeotów mogą spowodować, że R15 wygra. Rzecz jasna tylko sobie spekuluję :P

cj_robert

  • Wiadomości: 196
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #18 dnia: 11.06.2010, 22:51:54 »
Czyli muszę ten start zobaczyć bo nie umiem sobie chyba wyobrazić. Dzięki ;)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20559
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #19 dnia: 11.06.2010, 23:02:04 »
Najlepiej zobrazują to migawki z przeszłości:



W 1969 roku start taki zbojkotował Jacky Ickx na znak protestu przeciw wynikającym z niego niebezpieczeństwom (zamieszanie na starcie, kierowcy zapinali pasy i usadawiali się porządnie w swoich fotelach dopiero na najdłużej prostej). Jego Ford GT dojechał do mety... jako pierwszy (drugim kierowcą był Jackie Oliver).

https://www.youtube.com/watch?v=SvqRBNqhSzs

;)

A tu jeszcze takie piękne ściągi przygotowane przez serwis spotterguides.com dla wszystkich oglądających wyścig:



Dobra rzecz!

EDIT: Póki co w deszczowej sesji treningowej najszybsze było R15 Plus ekipy McNish + Capello + Kristensen. McNish z czasem 3 minut 51,401 sekund był o ponad sekundę szybszy niż najszybszy Peugeot. Prognoza pogody przewiduje start wyścigu na suchym torze.

Olgierd

  • Wiadomości: 169
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #20 dnia: 12.06.2010, 14:34:43 »
Mówi się nawet, ze pierwszą zmianę jechali bez pasów.

Zdaje się, że już ten symulowany start obejrzeliśmy przed chwilą... No cóż jeśli tak to miało wyglądać, to dziękuję bardzo.
Ciekawi mnie jak wypadnie BMW, to przecież pierwszy od 1999 roku wyścig zespołu fabrycznego (no chyba, że o jakimś zapomniałem). No i miejmy nadzieję, że Lamborghini pokona wreszcie trochę dłuższy dystans niż jedno okrążenie ;D

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20559
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #21 dnia: 12.06.2010, 14:56:37 »
Za chwilę start. Na żywo w PeugeotTV w niezłej jakości:

https://www.lemans.org/wpphpFichiers/1/1/ressources/File/live-tv/live-tv-en.html

Zdaje się, że już ten symulowany start obejrzeliśmy przed chwilą... No cóż jeśli tak to miało wyglądać, to dziękuję bardzo.

No właśnie... Ja tam nic nie widziałem...  :-\

EDIT 15:20: 15 minuta i samochód Mansellów doszczętnie rozbity.

EDIT 17:30: Najszybszy do tej pory Peugeot numer #3 nawalił (Lamy, Bourdais, Pagenaud). Został ściągnięty do garażu i chyba dalej nie pojedzie.

EDIT 22:30: Kolejny 908, który był na prowadzeniu doznaje awarii (alternator). Auto #1 powraca na tor, ale traci cztery okrążenia i jest dopiero 7.

EDIT 09:00: Peugeot z Oreca Matmut po naprawach poza pierwszą trójką, numer #1 zamyka podium, a prowadzący do tej pory #2... już nie jedzie. Wysiadła turbina. Na prowadzeniu dwie sztuki Audi!

EDIT 12:50: Zdechł ostatni fabryczny Peugeot.

EDIT 13:50: Na zakręcie Arnage kończy się wyścig dla ostatniego 908 w stawce, starszej generacji wystawionej przez zespół Oreca Matmut.

EDIT 15:02: Potrójne zwycięstwo Audi!

1. #9 Audi Sport North America - Bernhard/Dumas/Rockenfeller
2. #8 Audi Sport Team Joest - Faessler/Lotterer/Treluyer
3. #7 Audi Sport Team Joest - Capello/Kristensen/McNish

Olgierd

  • Wiadomości: 169
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #22 dnia: 13.06.2010, 15:10:34 »
Nie sprawdziły się moje przewidywania, że Peugeoty zeżrą Audi w czasie wyścigu. Co prawda były sporo szybsze, ale ich niska trwałość nie pozwoliła dotrzeć im do mety.
Co więcej Audi pobiło 39-letni rekord dystansu pokonanego na de la Sarthe. Poprzedni najlepszy wynik wynosił 5335 km i należał do Porsche 917 K, natomiast nowy wynosi 5410.7 km. No i przy tym trzeba wspomnieć, że prawie 40 lat temu nie było szykan na Hunaudieres.
Jedyne co mnie irytowało to komentator Eurosportu (nazwiska nie pamiętam, ale jest on rok rocznie) x-krotnie powtarzający w kółko jak to zauważył, że Ullrich co wie :|
Mam nadzieję, że w przyszłym roku stawka powiększy o renomowane firmy, szczególnie w LMP1.

Feanor

  • Wiadomości: 1988
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #23 dnia: 13.06.2010, 17:19:14 »
Też mam taką nadzieję. Gratki dla Audi za stworzenie może nie najszybszego ale najsolidniejszego samochodu!

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20559
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #24 dnia: 13.06.2010, 19:43:20 »
News: 78th 24 Heures du Mans - Vorsprung durch Technik.











Pełna tabela końcowa: LeMans.org.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20559
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #25 dnia: 02.01.2011, 03:10:41 »
Kilka dni temu ACO opublikowało techniczną specyfikację Le Mans na rok 2011:

https://www.lemans.org/en/news/2011-Technical-Regulations_2607.html

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20559
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #26 dnia: 11.06.2011, 17:18:14 »
Od 15 trwa wyścig, w którym nie jedzie już jedno z R18. Auto zakończyło żywot w potężnym wypadku:

https://www.youtube.com/watch?v=p2Nb0Ienv6k

Feanor

  • Wiadomości: 1988
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #27 dnia: 11.06.2011, 23:24:11 »
Drugi wypadek Audi - jeszcze potężniejszy od poprzedniego. Ważne że kierowca wyszedł z niego o własnych siłach. Audi ma w tym wyścigu ogromnego pecha do maruderów.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20559
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #28 dnia: 13.06.2011, 00:37:17 »

Feanor

  • Wiadomości: 1988
24 Heures du Mans
« Odpowiedź #29 dnia: 14.06.2011, 00:39:25 »
Naprawdę niesamowity wyścig. Mocno kibicowałem Audi, które jechało osamotnione przeciwko trójce peugeotów. Za rok 80 wyścig. Ciekawe czy peugeot wystawi nowe auto czy ciągle będzie rozwijał 908.