24h Le Mans 2008-2020

Zaczęty przez Ecnelis, 14.06.2008, 01:03:48

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#45
News: 24 Heures du Mans - Mieszane emocje.









Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#46
"24 Hours: A Matter of Seconds"

https://www.youtube.com/watch?v=Ljx5U76wSEE

Ecnelis

#47
Ferrari wróci w końcu do wyścigowych prototypów i powalczy o kolejną wygraną w Le Mans? Montezemolo w świątecznym przemówieniu zadeklarował, że po sukcesach 458 GTE widziałby markę w wyższej kategorii, nad czym trzeba się poważnie zastanowić.

https://formula1.ferrari.com/news/ferrari-family-christmas

Montezemolo: We have won with the 458 GTE, but I also quite like the idea of racing at Le Mans in the highest category: who knows, maybe one day we can return and win, say thanks and come home. Maybe we should give it some serious consideration...

Ecnelis

#48
Automobile Club de l'Ouest ogłosiło dzisiaj listę 56 załóg, które mają prawo wystartowania w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, 10 ekip rezerwowych oraz nowe logo imprezy, które zastąpi logo używane od 1978 roku. Skład grupy P1 oraz eksperymentalny Nissan to dobrze znane pozycje na liście uczestników. Wśród innych na wyróżnienie zasługuje francuski Ligier, który pojawi się w Le Mans po raz pierwszy od 1975 roku, nowy Lotus T129 klasy LMP1, japońskie Dome oraz ekipa Sebastien Loeb Racing w prototypie LMP2 na podwoziu Oreca 03. Wśród kierowców kategorii GTE Am pojawi się między innymi Fabien Barthes, były bramkarz reprezentacji Francji w piłce nożnej, który w ostatnich latach z powodzeniem startował w wyścigach GT.

https://www.24h-lemans.com/en/news/24-hours-of-le-mans-2014-a-new-era-dawns-_2_2_1746_14051.html

Ecnelis

#49
News: Porsche w 24h Le Mans - Dziesięć magicznych chwil.



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Jednocześnie inny news: opublikowano listę kierowców, na której jest kilka zmian. Z grupy LMP1 wyleciał zespół pod szyldem Lotusa, który nie zdąży ze swoim samochodem (auto prawdopodobnie zostanie pokazane, ale nie wystartuje).

https://www.24h-lemans.com/en/news/24-hours-of-le-mans-2014-the-list-of-the-168-drivers-published-_2_2_1746_15305.html

Feanor

#50
Bardzo ciekawe są ich wspomnienia.

Ecnelis

#51
Za nami 8-godzinne testy przed Le Mans. Czwołówka przeszła je bez problemów, a najszybsze okazały się oba samochody Toyoty przed Audi.

1. Buemi/Davidson/Lapierre (Toyota), 3m 23.014s
2. Nakajima/Sarrazin/Wurz (Toyota), 3m 23.156s
3. Albuquerque/Bonanomi (Audi R18 e-tron quattro), 3m 23.799s
4. Di Grassi/Duval/Kristensen (Audi R18 e-tron quattro), 3m 24.453s
5. Dumas/Jani/Lieb (Porsche), 3m 24.692s
6. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro), 3m 24.757s
7. Bernhard/Hartley/Webber (Porsche), 3m 24.911s
8. Beche/Heidfeld/Prost (Rebellion-Toyota), 3m 31.700s
9. Belicchi/Kraihamer/Leimer (Rebellion-Toyota), 3m 33.043s
10. Canal/Pla/Rusinov (Morgan-Nissan), 3m 37.795s












Charlie

#52
Interesujący szczegół z treningów na Mulsanne's Corner: https://www.mulsannescorner.com/newsmay14.html

Toyota została zmierzona na najszybszym okrążeniu w najszybszej części toru z prędkością tylko 297,2 km/h, poczas gdy na okrążeniu zjazdowym w tym samym miejscu miała 336 km/h. Być może wynika to z draftingu, a być może wszyscy w LMP1 tak bardzo powstrzymywali się przed odkryciem swoich kart.

Ecnelis

#53
A tymczasem... szykana Forda ma nowe krawężniki, które sprzyjają akrobacjom:


Feanor

#54
Ciekawe co takiego kombinują?

Ecnelis

#55
Loic Duval rozbił R18 z numerem jeden już w pierwszej godzinie testów. Kierowca został zabrany do szpitala, jest przytomny. Samochód najpewniej nie nadaje się do naprawy i trzeba będzie sięgnąć po zapasowe podwozie.



https://www.youtube.com/watch?v=Bs0Ay4RjTog


Ecnelis

#56
Duval ma tylko posiniaczone nogi, a Audi robi wszystko aby już dzisiaj wieczorem mógł poprowadzić swój samochód. Nissan już jeździł, ale miał problemy i nie mógł nic pokazać. Sporo awarii i kraks w pierwszej sesji kwalifikacyjnej, którą zakończono pół godziny przed czasem (rozwalone barierki). Najszybsze okrążenie zrobiło Porsche #20 przed Porsche #14. Trzeci czas Toyota #7.




Ecnelis

#57
R18 #1 zostało odbudowane jeszcze przed południem, przeszło ponownie badania techniczne, a Duvala, który za opinią lekarza nie wróci za kierownicę w Le Mans, zastąpi Marc Gene.


rafal345

#58
Aż trzymałem kciuki za zdrowie Duvala w trakcie oglądania relacji, to naprawdę wyglądało nieciekawie. Według pierwszych relacji miał złamać nogi.
A, no i ogromny podziw dla Audi za zbudowanie nowego bolidu w tak krótkim czasie, chociaż w rzeczywistości nowe #1 nie ma nic wspólnego z rozbitym egzemplarzem, o ile wiem auto zrobili w całości z zapasowych części :p

Ecnelis

#59
Po poprzednim nie było co zbierać. ;) "Odbudowa" zaczęła się gdy wrak starego #1 leżał jeszcze na torze.

A tymczasem R18 #1 znowu się rozbiło, w drugiej sesji kwalifikacyjnej, tym razem na tyle nieznacznie, że wystarczyło wymienić przód. Niestety później zawiniło przy potężnej kraksie samochodu klasy LMP2. Kwalifikacje kończą się za 5 minut. Toyota najszybsza, potem Porsche, Audi z tyłu.

https://www.dailymotion.com/video/x1za0la_24h-du-mans-2014-qualifying-2-crash-drama-audi-gt3-and-lmp2_auto