World Endurance Championship - sezon 2021

Zaczęty przez rafal345, 16.06.2017, 23:06:17

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#15
Sezon 20/21 coraz bliżej, a ciągle nie nie wiadomo jak tak naprawdę będzie wyglądał. Swoje zainteresowanie klasą hipersamochodów potwierdził na razie tylko ByKolles i Glickenhaus, wobec czego Toyota taką rywalizacją nie jest zainteresowana. A na drugim planie wracają rozmowy o klasie GTE Plus, która miałaby zastąpić LMP1 i obejmować producentów obecnych GTE i GT3 z maszynami bazującymi na modelach drogowych z modą o jakieś 200 KM większą od obecnych GTE, rozbudowaną aerodynamiką i tak dalej. Kolejne spotkanie na temat przyszłości WEC między organizatorami i producentami ma odbyć się już 16 maja.

https://sportscar365.com/lemans/wec/toyota-frustrated-by-lack-of-hypercar-rules-action/
https://sportscar365.com/lemans/wec/gte-plus-concept-resurfaces-possible-hypercar-replacement/

Feanor

#16
Źle się dzieje w WEC.

Ecnelis

#17
Nowa klasa, zastępująca LMP1 potwierdzona na sezon 2020/21:

https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2019/24-heures-du-mans/press/june/aco-press-conference.pdf

- wybór między prototypami w duchu hipersamochodów, a ścigaczami bazującymi na hipersamochodach powstałych w co najmniej 20 egzemplarzach drogowych w ciągu dwóch lat
- masa 1100 kilogramów
- moc całkowita do 550 kW (750 KM)
- maksymalnie 200 kW (270 KM) z opcjonalnego systemu hybrydowego
- średni czas okrążenia Le Mans w warunkach wyścigowych to 3:30
- dowolna konstrukcja karoserii i podłogi
- Balance of Performance podobne do obecnego GTE Pro

https://www.youtube.com/watch?v=iMJytS2DvrM

Ecnelis

#18
Oprócz SCG, które deklarowało się wcześniej udział w grupie hipersamochodów po ogłoszeniu wejścia nowych przepisów w życie potwierdził Aston Martin oraz Toyota:

https://media.astonmartin.com/?p=46707
https://toyotagazooracing.com/release/2019/wec/0614-01.html

AutoGEN

#19
Koenigsegg po ogłoszeniu regulacji nadal wyraża zainteresowanie nową klasą hipersamochodów, ale na razie nie można mówić o żadnych konkretach - cała sytuacja wymaga jeszcze szczegółowej oceny.

https://www.roadandtrack.com/motorsports/a28114909/koenigsegg-seriously-wants-to-race-at-le-mans/

Charlie

#20
Dobrze, że już dobrze i hypercary nadciągają w konkretnej liczbie i od konkretnych konkurentów. Ale dlaczego nikt nic nie mówi o LMP2? Przecież te 3:30 dla hypercarów jasno wskazuje, że LMP2 będą praktycznie na tym samym poziomie, a najszybsze LMP2 będą nawet dużo szybsze. Jak zmierzają to rozwiązać, o ile w ogóle jakieś zmiany się szykują?

rafal345

#21
O ile nie zrobią jakiegoś morderczego BoP, to hypercary prawdopodobnie będą szybsze od oczekiwań.

Ecnelis


Ecnelis

#23
Nową klasą zainteresowane jest również Lamborghini. Co wyjdzie z tego zainteresowania? Odpowiedź możemy poznać jeszcze w tym roku.

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/lamborghini-considers-2021-le-mans-entry

AutoGEN

#24
Gordon Murray prowadzi rozmowy na temat możliwości pojawienia się IGM T.50 w nowej klasie Hipersamochodów i startu w Le Mans!

https://www.motorsportmagazine.com/news/sports-cars/gordon-murray-eyes-le-mans-return-mclaren-f1-successor


rafal345

#25
Mam coraz większe obawy w związku z tą nadchodzącą klasą - jeśli T50 ma mieć cokolwiek wspólnego z tym rysunkiem powyżej, to FIA będzie musiała narzucić absurdalny BoP, żeby zrównoważyć osiągi klasycznej architektury supersamochodów z tym, co robi Aston i Toyota.
W takim razie równie dobrze do klasy mógłby dołączyć dosłownie każdy inny producent z samochodami z silnikiem w środku.

Ecnelis

#26
Nowe regulacje na sezon 2020-2021 zostały wczoraj ratyfikowane przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA. Jednocześnie przepisy dostrojono tak, aby obniżyć koszty nowej klasy oraz obniżyć osiągi prototypów LMP2 (przede wszystkim moc silnika, bez zmian w konstrukcji podwozia), których żywot w obecnej formie przedłużono do roku 2022 włącznie.

https://www.fiawec.com/en/news/fia-world-motor-sport-council-ratify-wec-2020-2021-regulations/6501
https://www.fia.com/news/fia-announces-world-motor-sport-council-decisions-15

Olgierd

#27
Niezły bałagan się robi w WEC. Peugeot ogłosił chęć wejścia do WEC, a z kolei włodarze tej serii rozmawiają z IMSA na temat wspólnej kategorii. Najpierw nabijali się z IMSA, a teraz faja zmiękła jak się okazało, że zainteresowanie kategorią Hypercarów wcale nie jest takie duże jak początkowo się zdawało.

Ecnelis

#28
Nowa klasa hipersamochodów będzie nazywać się... Le Mans Hypercar (LMH)! Przy okazji ogłoszono również, że LMP2 zostanie ograniczone o 30 kW (według zamierzeń nowa klasa ma być nieco wolniejsza od dzisiejszego LMP1, więc trzeba było też przytemperować LMP2).

https://www.fiawec.com/en/news/le-mans-hypercar-endurance-racings-new-premier-league/6566

Ecnelis

#29
Wśród marek, które trzymają rękę na pulsie i myślą o klasie Le Mans Hypercar znajduje się również Brabham, który jakiś czas temu ogłosił, że wejdzie do grupy GTE. Możliwe, że od razu pójdą w LMH.

https://sportscar365.com/lemans/wec/brabham-considering-hypercar-despite-initial-gte-plans/