World Endurance Championship - sezon 2021

Zaczęty przez rafal345, 16.06.2017, 23:06:17

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#30
Oto wstępny kalendarz sezonu 2020/2021. Nowości: Monza oraz Kyalami!

1. 5 września: 6h Silverstone
2. 4 października: 6h Monza
3. 1 listopada: 6h Fuji
4. 5 grudnia: 8h Bahrain
5. 6 lutego 6h Kyalami
6. 19 marca: 8h Sebring
7. 24 kwietnia: 6h Spa-Francorchamps
8. 12-13 czerwca: 24h Le Mans



I na deser dokładna specyfikacja LMH: https://www.fia.com/file/113932/download/30210

Z ciekawostek: dopuszczone będą silniki Wankla.

AutoGEN

#31
Aston Martin zatrzymuje swój program LMH z modelem Valkyrie: maszyny nie zobaczymy w przyszłym sezonie w WEC, ani w przyszłym roku w Le Mans. Organizatorzy WEC ubolewają nad tą sytuacją, ale mają nadzieję, że Valkyrie ostatecznie pojawi się na torze. Plany odnośnie klas LMH oraz LMDh nie ulegają zmianie.

https://www.fiawec.com/en/news/statement-in-response-to-aston-martin-release-on-valkyrie-race-programme/6637
https://media.astonmartin.com/aston-martin-to-re-evaluate-hypercar-race-programme/

Ecnelis

#32
Opublikowano zaktualizowany kalendarz sezonu 2019-2020, który kończy się na 8-godzinnym Bahrajnie dopiero pod koniec listopada. Oznacza to, że sezonu 2020-2021 jako takiego nie będzie: z oryginalnego kalendarza znika Silversone, Monza, Fuji i Bahrajn, które miały tworzyć pierwszą połowę sezonu. Sezon 2021 w nieokreślonej jeszcze formie wystartuje najwcześniej w marcu przyszłego roku.

https://www.fiawec.com/en/news/fia-world-endurance-championship-announces-revised-season-8-calendar/6681

Ecnelis

#33
Nowy, wstępny rozkład jazdy sezonu 2021, który wraca do starego formatu. Monza zostaje, ale zniknęło Kyalami:

https://www.fiawec.com/en/news/2021-fia-wec-provisional-calendar-revealed/6859

19 marca: Sebring
1 maja: Spa-Francorchamps
12-13 czerwca: Le Mans
18 lipca: Monza
26 września: Fuji
20 listopada: Bahrajn

AutoGEN

#34
W sezonie 2021 do World Endurance Championship w pełnym wymiarze dołączy Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk poprowadzi maszynę klasy LMP2 zespołu DragonSpeed.

https://www.fiawec.com/en/news/dragonspeed-to-submit-2021-wec-entry-with-montoya/6921

AutoGEN

#35
Do WEC w pełnym wymiarze wchodzi polskie Inter Europol Competition, które można było zobaczyć w ubiegłym roku w Le Mans! Zespół wystartuje w grupie LMP2.

https://intereuropolcompetition.eu/en/proud-to-present-the-wec-2021-driver-line-up/
https://www.fiawec.com/en/news/inter-europol-competition-confirms-2021-line-up-castroneves-set-to-race-at-sebring/6949

Ecnelis

#36
Nasz artykuł na temat LMH oraz LMDh: LMH kontra LMDh.

https://www.youtube.com/watch?v=01eWObrfgLk


Ecnelis

#38
Nowy sezon nie rozpocznie się od Sebring w marcu. Wyścig WEC w takim terminie i miejscu nie będzie możliwy ze względu na ograniczenia związane z epidemią koronawirusa. Sezon ma rozpocząć się od Algarve International Circuit w Portimao w Portugalii: 8-godzinny wyścig zaplanowano na weekend 2-4 kwietnia.

https://www.fiawec.com/en/news/portimao-to-replace-sebring-for-2021-fia-wec-season-opener/6963

Zmiana ta oznacza, że w pierwszej rundzie zobaczymy SCG (wcześniej zespół informował, że nie pojawi się w Sebring i zadebiutuje w maju na Spa-Francorchamps).

http://www.dailysportscar.com/2021/01/22/glickenhaus-confirm-debut-at-8-hours-of-portimao.html

AutoGEN

#39
Swoich kierowców LMP1 ogłosiło niedawno Alpine. To m.in. Nicolas Lapierre, który kilka lat temu jeździł w LMP1 dla Toyoty, a ostatnie sezony spędził w LMP2.

https://www.fiawec.com/en/news/alpine-elf-matmut-announces-2021-driver-line-up/6967

Znamy już również kierowców maszyn LMH od SCG. Wśród siódemki znajduje się m.in. Gustavo Menezes, który w ostatnich latach jeździł w LMP1 dla Rebelliona, Romain Dumas, który jeździł w LMP1 przez dziesięć lat dla Porsche, Audi i Pescarolo, Olivier Pla, który w ostatnich latach jeździł dla Forda i Ferrari w GTE oraz Richard Westbrook, który w GTE jeździł dla Forda i Aston Martina.

https://www.fiawec.com/en/news/glickenhaus-racing-confirms-drivers-for-2021-wec-campaign/6972

AutoGEN

#40
Z powodu ograniczeń związanych z koronawirusem dwie pierwsze rundy nowego sezonu WEC odbędą się bez udziału kibiców. W pierwszej rundzie zobaczymy m.in. Corvette Racing, a SCG po pokrzyżowaniu planów przez kolejne ograniczenia związane z epidemią zadebiutuje jednak w drugiej rundzie na Spa-Francorchamps.

https://www.fiawec.com/en/news/corvette-racing-to-compete-at-fia-wec-season-opener/6986
https://www.fiawec.com/en/news/portimao-and-spa-wec-rounds-to-be-held-behind-closed-doors/6985

Lista startowa na 8 godzin Portimao:

https://storage.googleapis.com/fiawec-prod/assets/ressources/Entry_List/2020/FIAWEC2021_8_Hours_of_Portimao_provisional_entry_list_26021.pdf


AutoGEN

#42
Kolejna zmiana w kalendarzu: pierwszą rundą i miejscem na prolog zostaje majowe Spa-Francorchamps, a runda na Portimao zostaje przesunięta z kwietnia na połowię czerwca na termin, w którym oryginalnie było zaplanowane Le Mans.

https://www.fiawec.com/en/news/portimao-shifted-to-june-spa-francorchamps-set-to-host-fia-wec-season-opener/6990


AutoGEN

#43
Corvette Racing planuje w tym roku nie tylko występ na Le Mans. Amerykański zespół wystartuje również na Spa-Francorchamps.

https://www.fiawec.com/en/news/corvette-racing-to-compete-at-fia-wec-season-opener-1/6996

AutoGEN