Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Wątek: 24h Daytona  (Przeczytany 6106 razy)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20906
24h Daytona
« dnia: 27.01.2018, 17:05:21 »
Już dziś pięćdziesiąta szósta edycja 24-godzinnego wyścigu Daytona! Na torze zobaczymy wiele znanych twarzy, m.in. Alonso i Strolla, którzy tak spędzają przerwę od Formuły 1. Transmisja na żywo: https://imsatv.imsa.com

https://www.youtube.com/watch?v=W1ZP8OCwzm4

AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 8634
24h Daytona
« Odpowiedź #1 dnia: 29.01.2018, 19:27:39 »
News: Rolex 24 at Daytona - Najdłuższy dystans.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Olgierd

  • Wiadomości: 179
24h Daytona
« Odpowiedź #2 dnia: 29.01.2018, 22:51:23 »
Oglądałem ten wyścig dużymi fragmentami i najbardziej zaskoczyła mnie żenująco słaba postawa Mazdy. Team Joest miał wpłynąć na poprawę szybkości i ogólnej wytrzymałości aut, ale jak na razie nie widać efektu. Mam wrażenie, że sportowy oddział Mazdy jest sterowany centralnie tak, jak ma to miejsce w przypadku Hondy (dostawca silników do F1) i Nissana (przy projekcie GT-LM Nismo), co znacznie opóźnia prace rozwojowe. Do tego podwozie nadal mocno odstaje od reszty stawki.

Co do samego wyścigu i jego oprawy, to też mam mieszane uczucia. Liczba pojazdów kampingowych wokół toru duża, ale na głównej trybunie garstka ludzi zebrała się dopiero przed końcem zawodów, a wcześniej świeciła ona pustkami. Dla porównania w Le Mans mamy nieprzebrane tłumy zebrane wokół toru.

Podobnie było z nazwijmy to "elektroniczną oprawą" imprezy. Jako jedyna informacja podany był numer samochodu, nazwisko kierowcy i strata czasowa, która swoją drogą była aktualizowana tylko na mecie okrążenia. Żadnych opisów aut (czasem wyświetlała się marka), więc trzeba było najpierw upolować na ekranie maszyny, na które chce się zwrócić większą uwagę, albo wczytać się na stronie alkamela w listę stratową. O podawaniu interwału między autami, już nie mówię o bieżącym interwale, nie było w ogóle mowy. A miejsca na ekranie jest dużo. Można było dać pasek na górze. Live timing na stronie internetowej nie działał w ogóle. W ogóle sama jakość transmisji w HD Ready to trochę śmiech na sali. Ja rozumiem, że w USA tv HD to dopiero jest wielka nowość, ale skoro Daytona jest takim wielkim wyścigiem i jest relacjonowana na cały świat (m. in. przez Eurosport), to można by się jednak bardziej z jakością postarać. To HD ready w samym internecie tak nie kuło w oczy, ale gdy właśnie włączyłem sobie na chwilę relację w Eurosporcie, to była masakra. O takich smaczkach jak podsłuch na kanale dyrektora wyścigu czy kierowców nie ma w ogóle mowy.

Pewnej swoistej przaśności imprezie nadaje sam tor, a dokładnie pit lane z tym śmiesznym murkiem przez całą długość. Na większe naprawy auta były spychane w "krzaki" na początek pit stopu, gdzie pod gołym niebem rozgorączkowani mechanicy próbowali ogarnąć zepsute maszyny. Komicznie wyglądały też same prace zespołów przy obsłudze aut (tankowania i zmiany opon). Widać, że jest to wszystko robione niespiesznie. Przy którymś z "profesjonalnych" zespołów widziałem jak kierownik drużyny klepał w ramię, któregoś z "mechaników", żeby coś tam zrobił, przy aucie (a mechanikowi się chyba zapomniało, że jest na wyścigu, bo stał sobie oparty o murek z rękoma w kieszeniach).

Wyścig jako całość sprawia wrażenie jakby się zatrzymał w połowie lat 90. ubiegłego wieku. Wygląda mocno nieprofesjonalnie i chyba poza samymi kierowcami nie bardzo się tam tym wszystkim przejmują. Taki trochę McDonald - niby dostajesz coś do zjedzenia, ale zrobione byle jak.

Zdaje się, że Continental wyczuł niskie zainteresowanie kibiców zawodami i przenosi się do rallycrossu. Jego miejsce zajmie Michelin, który obiektywnie rzecz ujmując dostarcza najlepsze opony do prototypów.

24 Heures du Mans jest o lata świetlne przed Daytoną.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20906
24h Daytona
« Odpowiedź #3 dnia: 28.01.2019, 18:03:08 »
Kolejny sukces na koncie Fernando Alonso. Hiszpan w zespole Konica Minolta Cadillac w składzie Kamui Kobayashi, Renger Van Der Zande i Jordan Taylor zwyciężył w tegorocznym, 24-godzinnym wyścigu Daytona!

https://sportscarchampionship.imsa.com/schedule-results/current-results




rafal345

  • Wiadomości: 1631
24h Daytona
« Odpowiedź #4 dnia: 28.01.2019, 21:12:30 »
A Mazdy zdobyły pole position i zepsuły się w niemal jednym momencie </3

AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 8634
Odp: 24h Daytona
« Odpowiedź #5 dnia: 07.01.2021, 15:12:58 »

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20906
Odp: 24h Daytona
« Odpowiedź #6 dnia: 30.01.2021, 20:19:27 »
Już wkrótce 24h Daytona 2021: na starcie m.in. Robert Kubica w debiucie w grupie LMP2 w samochodzie #20, Kevin Magnussen w debiucie w grupie DPi, Kamui Kobayashi w DPi polujący na trzecią wygraną z rzędu oraz po raz pierwszy prototypy klasy LMP3.

Transmisja na żywo: https://www.imsa.com/tvlive/
Tabela czasowa na żywo: https://www.imsa.com/scoring/

Powtórka z wyścigu kwalifikacyjnego:

https://www.youtube.com/watch?v=l4SNtOdEdaE

AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 8634
Odp: 24h Daytona
« Odpowiedź #7 dnia: 24.01.2022, 14:51:27 »

AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 8634
Odp: 24h Daytona
« Odpowiedź #8 dnia: 29.01.2022, 08:38:25 »


AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 8634
Odp: 24h Daytona
« Odpowiedź #10 dnia: 12.01.2023, 08:22:12 »

AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 8634
Odp: 24h Daytona
« Odpowiedź #11 dnia: 23.01.2023, 07:29:55 »
Już w ten weekend 24h Daytona i początek ery LMDh. W miniony weekend podczas treningów Road Before the 24 najszybsza była Acura, a mokrą sesję zdominowało Porsche. Niedzielne kwalifikacje zakończyły się pole position dla Meyer Shank Racing w Acurze.

https://www.imsa.com/news/2023/01/22/blomqvist-puts-no-60-acura-in-record-book-as-first-gtp-hybrid-era-pole-winner/

Grid na starcie: 01_Grid_Race_Unofficial.PDF.

https://www.youtube.com/watch?v=GLlHunFMaKY

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20906

Olgierd

  • Wiadomości: 179
Odp: 24h Daytona
« Odpowiedź #13 dnia: 01.02.2023, 23:18:11 »
Obejrzałem wyścig - który swoją drogą był bardzo ciekawy, i jestem rozczarowany tempem nowych samochodów GTP/LMDh. Są wyraźnie wolniejsze od DPi (2 sekundy na okr.) i zaczyna to wyglądać tak, że w Le Mans topową klasą będą auta z tempem LMP2, a z kolei LMP2 znowu zostaną spowolnione.