Lotus Evija (2023)

Zaczęty przez Ecnelis, 12.04.2019, 23:06:19

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

#15
Nową linię produkcyjną opuści wkrótce ostatnia seria prototypów:


Ecnelis

#16

Ecnelis

#17

rafal345

#18
Lotus bardzo odważnie chwali się ujęciami, które rzadko widujemy w samochodach tej klasy. Mam wrażenie, że albo mają niekompetentnych marketingowców, albo co bardziej prawdopodobne, nie sprzedali jeszcze wszystkich egzemplarzy.

Widać, że faktycznie aerodynamicznie sytuacja w tej klasie zaczyna wyglądać coraz ciekawiej, ale to wciąż jest stary paradygmat, który nie ma szans równać się z nowymi Astonami. "A fighter jet in a world of kites" i porównywanie się z samochodami niższych klas to kompletny marketingowy bełkot. Specjalista od aerodynamiki nie pozwoliłby na tak idiotyczne wcięcia w boku (a także nikt z poczuciem gustu).

Co do samego samochodu, moim zdaniem największą różnicą w stosunku do generacji P1 nie jest głębszy tylny dyfuzor, a przód zorientowany na przepływ wewnętrzny, nieco w stylu LMP1. Można by to w sumie uznać za krok pomiędzy dotychczasowymi konstrukcjami a Valkyrie. Mój projekt pracy inżynierskiej jest nieco podobny do tych przednich kanałów, chociaż w zupełnie innej skali ;D

AutoGEN

#19

AutoGEN

#20
Epidemia koronawirusa opóźniła premierę seryjnej wersji modelu Evija o kilka miesięcy: maszyna, która nie mogła być testowana w różnych warunkach na terenie Europy i innych zakątków świata, będzie gotowa na najwcześniej pod koniec pierwszej połowy przyszłego roku. Czas zamknięcia wykorzystano za to na poprawki natury aerodynamicznej oraz dopracowanie układu napędowego, który ma przekraczać 2030 KM.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/exclusive-lotus-evija-launch-pushed-back-until-mid-2021

Ecnelis

#21

AutoGEN

#22


Ecnelis

#23


AutoGEN

#24

AutoGEN

#25

AutoGEN

#26

AutoGEN

#27

AutoGEN

#28

AutoGEN

#29
Lotus zapowiada limitowaną Eviję dedykowaną Emersonowi Fittipaldi'emu.