World Endurance Championship - sezon 2023

Zaczęty przez Ecnelis, 13.11.2019, 17:01:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

#15
Zaktualizowane regulacje LMH oraz LMDh z początku grudnia:

https://www.fia.com/sites/default/files/lmdh-technical-regulations-2022.12.02_blackline.pdf
https://www.fia.com/sites/default/files/2023_lmh_wmsc_2022.12.07_published_2022.12.08.pdf

W grupie LMDh zniknęło ograniczenie ERS do 50 kW na "krótkie" wyścigi i 30 kW na 24-godzinne. W grupie LMH pojawiło się ograniczenie ERS do 20 kW na okrążeniach zjazdowych, formacyjnych, FCY itd.

Ecnelis

#16
Wstępna lista startowa sezonu 2023 WEC: 13 załóg Hypercar (samochody Cadillac, Vanwall, Porsche, Toyota, Ferrari, Peugeot oraz SCG), 11 załóg LMP2 i 14 załóg GTE Am.

https://www.fiawec.com/en/news/2023-fia-wec-entry-list-sees-record-hypercar-and-lmgte-am-field/7555
https://storage.googleapis.com/fiawec-prod/assets/ressources/Entry_List/2023/FIAWEC_2023_Provisional_Full_Season_Entry_List_selected_cars_11_01_v1.pdf

AutoGEN

#17
Robert Kubica wystartuje w kolejnym sezonie WEC. Tym razem zobaczymy go w zespole Orlen Team WRT w klasie LMP2, który uworzą również Rui Andrade i Louis Deletraz.

https://w-racingteam.com/news/detail/428/kubica-and-deletraz-back-with-orlen-team-wrt-as-they-join-andrade-in-fia-wec-bid

AutoGEN

#18
Jeszcze jedno podsumowanie najważniejszych zmian na sezon 2023:

https://www.fiawec.com/en/news/whats-new-to-the-wec-in-2023/7571

- koniec kocy grzewczych ogumienia
- redukcja typów ogumienia dla klasy Hypercar
- nowa klasyfikacja Hypercar Teams' World Cup
- kwalifikacje w trzech 15-minutowych sesjach dla każdej klasy
- aleja serwisowa zamknięta podczas FCY
- koniec grupy Pro/Am w LMP2
- nowe nagrody Sustainable Strategy

Ecnelis


AutoGEN

#20
Wstępna lista startowa na 24h Le Mans 2023: szesnaście maszyn w grupie Hypercar (4x Porsche, 3x Cadillac, 2x Toyota, 2x Ferrari, 2x Peugeot, 2x Glickenhaus, 1x Vanwall), dwadzieścia cztery LMP2 (wszystkie Oreca), dwadzieścia jeden GTE oraz jedno Camaro rodem z NASCAR.

https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2023/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2023.pdf
https://www.fiawec.com/en/news/le-mans-entry-list-revealed/7578


AutoGEN

#22
Opublikowano pierwsze, tegoroczne BoP dla klasy Hypercar na Sebring, Portimao, Spa-Francorchamps oraz Le Mans. Wszystkich utrzymano w zakresie 1030-1062 kilogramów i 509-520 kW.

WEC_2023_D0031_Hypercar_BOP_08032023.pdf


AutoGEN

#23
Pierwszy dzień prologu na Sebring za nami: wśród Hypercarów najszybsze były najpierw Toyoty, a później Cadillac. Załogi SCG i Vanwall traciły nawet po ponad 4 sekundy i miały czasy plasujące je gdzieś między LMP2, a na dokładkę Villeneuve był o kilka sekund wolniejszy od kolegów ze swojego zespołu.

Wyniki wszystkich sesji: jak zwykle na http://fiawec.alkamelsystems.com/

https://www.youtube.com/watch?v=unhR2JebP64

AutoGEN

#24
Drugi dzień prologu i cały prolog za nami. W drugim dniu najszybsze były Toyoty. W ostatnich sesjach udziału nie wziął jeden z Hypercarów marki Ferrari, który został uszkodzony w porannej sesji i wymagał sporych napraw.

https://www.fiawec.com/en/news/prologue-session-1-toyota-1-2-as-new-wec-era-begins/7586
https://www.fiawec.com/en/news/prologue-session-2-cadillac-set-the-pace/7587
https://www.fiawec.com/en/news/prologue-session-3-conway-leads-with-toyota/7588
https://www.fiawec.com/en/news/prologue-session-4-hartley-fastest-in-hypercar-as-kubica-tops-lmp2/7589

AutoGEN

#25
Rocznik 2023 w prawie całej okazałości.

https://twitter.com/FIAWEC/status/1635311314376724480


AutoGEN


Ecnelis


AutoGEN


Ecnelis