World Endurance Championship - sezon 2023

Zaczęty przez Ecnelis, 13.11.2019, 17:01:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

#75
Nico Mueller podczas wakacyjnej przerwy uszkodził sobie obojczyk i najbliższe tygodnie spędzi na powrocie do pełnego zdrowia. Na Fuji nie zobaczymy go za kierownicą Peugeota 9X8. Jego miejsce zajmie Stoffel Vandoorne w swoim debiucie w klasie Hypercar.

https://twitter.com/nico_mueller/status/1696085987191926823
https://twitter.com/svandoorne/status/1696132430220972085
https://www.fiawec.com/en/news/vandoorne-to-replace-mueller-at-peugeot-totalenergies-for-fuji/7765

AutoGEN

#76

Ecnelis

#77

AutoGEN

#78


Ecnelis

#79





Ecnelis

#80



AutoGEN


AutoGEN

#82

AutoGEN

#83
Gustavo Menezes z końcem sezonu 2023 pożegna się z Peugeotem. Czy zostanie w Hypercarach i WEC - ujawni później. Za kierownicą Peugeota zastąpi go Vandoorne.


https://en.endurance-info.com/auto/article/107820-wec-stoffel-vandoorne-replace-gustavo-menezes-94-peugeot-2024

AutoGEN

#84
Kolejne zmiany u Vanwalla na ostatnią rundę sezonu: do zespołu w klasie Hypercar dołączy Ryan Briscoe, który w ostatnich latach jeździł dla Glickenhausa.

https://www.facebook.com/VanwallRacingTeam/posts/pfbid02VTJ8HMtjEKGa3QPDRnw8zpWxt7JQBiVofj8gZx2mqNJEno1iYuYDRPqsHkWX7UyFl

AutoGEN

#85
Lista startowa na Bahrajn, ostatni występ GTE w mitrzostwach świata i ostatni występ LMP2 w WEC (pomijając Le Mans).

https://press.fiawec.com/assets/fileuploads/65/2e/652e7c2cc088d.pdf

AutoGEN

#86
Lista startowa na posezonowe testy nowych talentów: dziewięć Hypercarów, pięć LMP2, cztery GTE. Za kierownicą Ferrari 499P zobaczymy 22-letnią Lilou Wadoux, a w Porsche 963 pojawi się Thomas Preining, tegoroczny mistrz DTM.

https://www.fia.com/news/wec-entry-official-end-season-rookie-test-revealed

AutoGEN

#87
Da Costa, który jeździ obecnie w grupie Hypercar w Porsche zespołu Jota, nie wystartuje w WEC w sezonie 2024. W przyszłym roku skupi się na Formule E, w której jeździ w fabrycznym zespole Porsche.


AutoGEN

#88
Zmiany w BoP Hypercarów na Bahrajn: tym razem zastosowano platformową korektę dla LMDh, którym masę minimalną obniżono o 7 kilogramów i o 1 MJ zredukowano maksymalną energię na stint. Caddillac wylądował na najniższym możliwym poziomie 1030 kilogramów, Porsche na 1046 kilogramach.

https://www.fia.com/sites/default/files/wec_2023_d0060_hypercar_bop_26102023_0.pdf

BoP na ostatni występ GTE:

https://www.fia.com/sites/default/files/wec_2023_d0059_lmgte_bop_26102023.pdf

AutoGEN

#89