World Endurance Championship - sezon 2023

Zaczęty przez Ecnelis, 13.11.2019, 17:01:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Kolejna marka ogłasza dołączenie to grupy hipersamochodów! To Peugeot Sport, który nie tak dawno dysponował maszyną klasy LMP1, z którą zgarnął wygraną w Le Mans w 2009 roku. Peugeot dołączy do WEC w sezonie 2022-2023 z hybrydowym samochodem, a jego dokładnie plany poznamy w przyszłym roku.

https://www.fiawec.com/en/news/peugeot-to-join-wec-with-new-hypercar/6548

https://twitter.com/Peugeot/status/1194606779939934213

CytatKalendarz
Prologue Sebring - 11-12 March
R1 1000 Miles of Sebring - 17 March
R2 6 Hours of Portimao - 16 April
R3 6 Hours of Spa-Francorchamps - 29 April
R4 24 Hours of Le Mans - 10-11 June
R5 6 Hours of Monza - 9 July
R6 6 Hours of Fuji - 10 September
R7 8 Hours of Bahrain - 4 November

CytatZespoły w klasie Hypercar
#2 Cadillac Racing - Cadillac V-Series.R (LMDh)
#3 Cadillac Racing - Cadillac V-Series.R (LMDh) [niepełny sezon: R3 i R4]
#4 Floyd Vanwall Racing Team - Vanwall Vandervell 680 (LMH)
#5 Porsche Penske Motorsport - Porsche 963 (LMDh)
#6 Porsche Penske Motorsport - Porsche 963 (LMDh)
#7 Toyota Gazoo Racing - Toyota GR010 Hybrid (LMH)
#8 Toyota Gazoo Racing - Toyota GR010 Hybrid (LMH)
#38 Hertz Team Jota - Porsche 963 (LMDh) [niepełny sezon: od R3]
#50 Ferrari AF Corse - Ferrari 499P (LMH)
#51 Ferrari AF Corse - Ferrari 499P (LMH)
#75 Porsche Penske Motorsport - Porsche 963 (LMDh) [tylko R4]
#93 Peugeot TotalEnergies - Peugeot 9X8 (LMH)
#94 Peugeot TotalEnergies - Peugeot 9X8 (LMH)
#99 Proton Competition - Porsche 963 (LMDh) [niepełny sezon: od R5]
#311 Action Express Racing - Cadillac V-Series.R (LMDh) [tylko R4]
#708 Glickenhaus Racing - SCG 007 (LMH)
#709 Glickenhaus Racing - SCG 007 (LMH) [tylko R4]

Feanor

#1
Peugeot jednak nie zawodzi!

Ecnelis

#2
Atmosfera wokół nowych klas LMH i LMDh zagęszcza się. Oficjalnie: oprócz Audi do grupy LMDh w sezonie 2023 dołączy również Porsche!

https://www.youtube.com/watch?v=spL9mSKoxKk

Ecnelis

#3
Oficjalnie: w 2023 z własnym prototypem klasy LMH na tory wjedzie Ferrari!

https://www.ferrari.com/en-EN/competizioni-gt/articles/ferrari-enters-the-le-mans-hypercar-era

Feanor

#4
Czekamy na kolejnych śmiałków! Może gdzieś tam załapie się Kubica?

AutoGEN

#5
Kolejne marki wśród potencjalnych zainteresowanych LMDh: Bentley oraz Lamborghini, które korzystając z powiązań z Porsche i Audi w ramach rodziny Volkswagena mogłyby dołączyć do walki już w 2023 roku.

http://www.dailysportscar.com/2021/05/21/bentley-and-lmdh-pushing-for-2023.html

Ecnelis

#6
ACO, FIA and IMSA doszły do kolejnego porozumienia w sprawie wyścigów długodystansowych przyszłości: od sezonu 2023 w pucharze WeatherTech SportsCar Championship będą mogły startować nie tylko nowe prototypy typu Le Mans Daytona h, ale również maszyny klasy Le Mans Hypercar. O równej walce zadecyduje oczywiście odpowiednie BoP.

https://www.fiawec.com/en/news/aco-fia-and-imsa-firm-up-agreement-on-the-future-of-endurance/7091
https://www.imsa.com/news/2021/07/09/aco-fia-and-imsa-firm-up-agreement-on-the-future-of-endurance/
https://www.24h-lemans.com/en/news/aco-fia-and-imsa-firm-up-agreement-on-the-future-of-endurance-55262

AutoGEN

#7
Ciągle jeszcze nieoficjalnie, ale wygląda na to, że do LMDh dołączą kolejne marki: Cadillac w 2023 roku oraz Lamborghini w 2024 roku.

https://racer.com/2021/08/04/lamborghini-to-become-sixth-lmdh-manufacturer/
https://racer.com/2021/07/27/chip-ganassi-racing-expanding-cadillac-dpi-program-for-2022/

AutoGEN

#8
Podczas tegorocznej konferencji przed Le Mans ogłoszono m.in plany odnośnie przyszłości GT: obecne klasy GTE pozostają do 2023 roku włącznie, a w sezonie 2024 pojawi się nowa klasa bazująca na GT3.

https://www.youtube.com/watch?v=tOcNRWhNDqQ

AutoGEN

#9
Zmiany ogłoszone/potwierdzone na dzisiejszej konferencji ACO:

- z końcem sezonu 2022 koniec klasy GTE Pro
- z końcem sezonu 2023 koniec klasy GTE Am
- obie klasy GTE w 2024 zastąpi nowa klasa z samochodami GT3
- GT3 będą używać normalnie dostępnego ogumienia, a nie tajnych mieszanek GTE
- w nowej klasie GT tylko zespoły z kierowcami Pro-Am
- nowy body kit dla GT3
- LMP2 nowej generacji od sezonu 2025 (homologacja na 5 lat)
- możliwość uzbrojenia LMP2 w napędy hybrydowe
- wodorowe prototypy w Le Mans w sezonie 2025

https://www.24h-lemans.com/en/news/aco-press-conference-56411

AutoGEN

#10
Opublikowano kalnedarz WEC na sezon 2023: siedem rund od marca do listopada, w tym po raz pierwszy 6 Hours of Portimao.

https://www.fiawec.com/en/news/2023-calendar-announced/7450

https://www.youtube.com/watch?v=hXy86rL5nQw

AutoGEN

#11
W zespole Hertz Team Jota w Porsche 963 w przyszłym roku wystartuje Yifei Ye. Do startów z 963 przymierza się również ekipa Proton Competition.

https://twitter.com/JotaSport/status/1591449638414213120
http://www.porsche-motorsport-asia-pacific.com/en/news?pid=591

https://www.dailysportscar.com/2022/11/10/christian-ried-two-porsche-963s-in-2023-fia-wec-and-imsa.html

AutoGEN

#12
Porsche ogłosiło kolejnych kierowców 963. To Nick Tandy oraz Frederic Makowiecki.

https://newsroom.porsche.com/en/2022/motorsports/porsche-penske-motorsport-963-lmdh-2023-squad-nick-tandy-fred-makowiecki-30371.html

Pełna lista kierowców Porsche Penske Motorsport na FIA WEC i IMSA SCC:

Dane Cameron (34/USA)
Matt Campbell (27/Australia)
Michael Christensen (32/Denmark)
Kévin Estre (34/France)
Mathieu Jaminet (28/France)
André Lotterer (40/Germany)
Frédéric Makowiecki (41/France)
Felipe Nasr (30/Brazil)
Nick Tandy (38/United Kingdom)
Laurens Vanthoor (31/Belgium)

AutoGEN

#13
Oficjalnie: Proton Competition kolejnym zespołem z Porsche 963: jedna sztuka w FIA WEC, druga sztuka w IMSA SCC.

https://proton-competition.com/?p=1825

AutoGEN

#14
Zmiany na sezon 2023 w skrócie: World Endurance Championship - Zmiany 2023-2024.

- pozbycie się kocy grzewczych na opony we wszystkich klasach
- zmiana kwalifikacji na trzy 15-minutowe sesje dla każdej klasy
- maksymalnie dwa fabryczne Hypercary liczące się w pucharze producentów
- dodatkowe fabryczne Hypercary będą punktowane w World Cup for Hypercar Teams razem z prywatnymi
- homologacja obecnych LMP2 wydłużona do końca 2025 roku
- ograniczenie LMP2 o kolejne 10 kW oraz 500 obr/min

https://www.fiawec.com/en/news/endurance-now-and-the-future/7537
https://www.fia.com/news/fia-world-motor-sport-council-acknowledges-milestones-final-meeting-2022-bologna