Formuła E - sezon 2022/2023

Zaczęty przez AutoGEN, 20.12.2019, 14:52:21

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

FIA opublikowała zarys bolidów Formuły E trzeciej generacji, które mają pojawić się w roku 2022 i obowiązywać do roku 2025:

- silnik elektryczny w pozycji centralne, napędzający tylną oś
- na przedniej osi silnik służący wyłącznie odzyskiwaniu energii
- ograniczenie długości do 5000 mm, szerokości do 1700 mm
- masa z kierowcą tylko 780 kilogramów (obecnie 900)
- paczka baterii lżejsza o ponad 100 kilogramów
- szybkie ładowanie baterii na pit stopach
- moc do 250 lub 300 kW w wyścigu i 300 lub 350 kW w kwalifiacjach

GEN 3 ITT_Chassis Tender_final_16.12.2019.pdf

https://www.fiaformulae.com/en

CytatKalendarz:
1. Mexico City ePrix / 14 January 2023
2. Diriyah ePrix / 27 January 2023
3. Diriyah ePrix / 28 January 2023
4. Hyderabad ePrix / 11 February 2023
5. Cape Town ePrix / 25 February 2023
6. Sao Paulo ePrix / 25 March 2023
7. Berlin ePrix / 22 April 2023
8. Berlin ePrix / 23 April 2023
9. Monaco ePrix / 6 May 2023
10. Jakarta ePrix / 3 June 2023
11. Jakarta ePrix / 4 June 2023
12. Portland ePrix / 24 June 2023
13. Rome ePrix / July 2023
14. Rome ePrix / 16 July 2023
15. London ePrix / 29 July 2023
16. London ePrix / 30 July 2023


AutoGEN

#2
Formuła E odsłoniała bolid trzeciej generacji. Najważniejsze zmiany: przeprojektowana aerodynamika, hamulce mechaniczne tylko na przedniej osi (tylną oś hamować będą silniki elektryczne), moc zwiększona z 200 do 300 kW na wyścig i z 250 do 350 kW na kwalifikacje, nowe baterie z systemem szybkiego ładowania do 600 kW, masa własna mniejsza o kilkadziesiąt kilogramów.




AutoGEN

#3
Oficjalnie: McLaren Racing dołączy do Formuły E... w wyniku przejęcia zespołu Mercedes-Benza.

https://www.fiaformulae.com/en/news/2022/may/mclaren-joins-formula-e
https://www.mclaren.com/racing/team/mclaren-racing-compete-formula-e-season-nine/