Najlepszy z najlepszych.

Zaczęty przez porhe, 10.09.2009, 21:46:43

Poprzedni wątek - Następny wątek

porhe

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jaki samochód wyścigowy/wyczynowy uważacie za swój typ jako najlepszy w historii. Mój to Auto Union typ C oraz Porsche 956.

Talis

#1
Witam na forum..
Takich samochodów jest wiele, ale z pewnością do 'najlepszych z najlepszych' można zaliczyć niepokonane Porsche czyli 917, 935, 936, 956 i 962. Gdybym miał się skłonić w stronę któregoś to wybrałbym 917K ' 71, które startowało w barwach Martini Racing, w 1971 roku dysponował magnezową ramą, mocą 600 koni no i obłędnym image.. wygrywając w Le Mans 917K wyprzedziło zajmujące 3 miejsce Ferrari aż o 31 okrążeń, czyli w ciągu 24 godzin niemieckie auto przejechało o 418 km więcej od włoskiego rywala.

porhe

#2
Oczywiście że takich samochodów jest wiele ale zawsze ma ktoś swój typ. Też myslałem o 917k dokładnie o tym samym modelu z magnezową ramą. Ogólnie Porsche 917k nie miały godnego rywala co wymusiło zmiany w przepisach w/g mnie rówież wymuszoną przez konkurencje. Warto też wspomnieć o 917/30 które to zdominowało serie Can-am niesmowita moc 1100km a w kwalifikacjach 1500km! przyspieszenie do 100km/h zajmowało w/g różnych źródeł 2.1s lub 1.9s ! do tego w planach podobno było jeszcze mocniejsze. O 917 mozna by długo pisać. Kiedyś to były wyścigi.

krzywy1987

#3
Zgadzam się z wami ,że cała rodzina wyścigowych modeli 917 jest niezwykła..ich sukcesy w Europie jak i w USA tylko potwierdzaj to ,że jest to najwspanialsze auto wyścigowe wszech czasów.. Jeśli drodzy koledzy posiadacie jakieś ciekawe linki do stron poświęconych temu modelowi,to bardzo prosze o zamieszczenie ich na tym forum..interesują mnie szczegulnie orginalne rysunki techniczne 917/10 i 917/30 i różowa świnia 917/20.. wrzucie też jakięś linki do filmików i zdjęć...tylko ciekawe..ni te co można znaleść po wpisaniu w google na perszych stronach..Pzdr wszystkich fanów tego hipercara..

porhe

#4
Do fanów 917. Ciekawostką jest że 917L w 1970r. było szybsze o 1,3s na 1-okrążeniu, jednak przegrało poprzez obsługe z 917k. A w 1971r. 917k jak było wspomniane wcześniej dysponował magnezową ramą. Pozdrawim.

krzywy1987

#5
a na jakim obiekcie było szybsze? 917L to wersja pierwotna,która nie prowadziła się najlepiej..dopiero po skróceniu tyłu przez firme JW 917 zaczeła się prowadzic doskonale...A co do magnezowej ramy to który dokładnie model 917 ją miał? Oba modele 917k zwycięscy Le mans w 70 i 71r maiły rurowa rame aluminiową zaporzyczoną z Porsche 908.. Proponuje przejść na forum 917-ki a nie pisać na tym..

porhe

#6
Ok. Przeniosłem na forum 917.